Twoja wyszukiwarka

Wyniki wyszukania

16 lipca 2009

Botwinka - its my live ;)

Od kilku dni żądzę w domu, w tym sensie, że zostałem sam. Chciałem się z Wami podzielić przepisem na prostą, tanią i pyszną zupkę z botwinki. Co to jest botwinka? Może nie wszyscy wiedzą - są to nadziemne liście z młodych buraków. Zajadam się taką zupką już drugi tydzień i jeszcze mi się nie znudziła. Za każdym razem ją trochę modyfikuję. Jeden raz wrzucam grzybki innym kalafior a jeszcze innym bez takich rzeczy. Botwinka to bardzo zdrowe warzywo. Zawiera białko, tłuszcze, węglowodany, błonnik, potas (najwięcej wśród warzyw) wapń, fosfor, żelazo, witaminę A, witaminę B1, witaminę PP i witaminę C. W połączeniu z innymi warzywkami z przepisu jest doskonałym posiłkiem. O botwince i jej właściwościach zdrowotnych razem z innymi składnikami tej zupki możesz poczytać tu. Ok, aby nie przedłużać oto przepis:

Składniki: botwinka (4-5 łodyg z liśćmi) pokrojona w "kostkę", kostka rosołku lub kawałek mięska, 2-3 ziemniaczki zależnie od wielkości pokrojone w kostkę, buraczek, marchewka też w kostkę bo ze swojego doświadczenia wiem, że jak będą większe kawałki buraka to niechętnie je zjem, ok. 1,5l wody
Dodatki: kalafior, grzybki, suszony czosnek lub zgnieciony na prasce (1-2 ząbki), jajka na twardo (1sz/osobę), 2 łyżki octu jabłkowego, winnego lub troszkę kwasku jak nie macie octu, inne wedle uznania przyprawy (te zazwyczaj dodaje) - magi, pieprz, suszony koper i pietruszka, można także odrobinę cukru ale ja nie jadam takich sztuczności a zupka i tak jest słodziutka.

Wszystko gotujemy do miękkości ziemniaków ok. 20min od zagotowania - ja zawsze na oko, jak się oderwę od kompa ;)
Podajemy ze śmietanką lub jogurtem jak ktoś lubi ja akurat dziś nie miałem i dałem maślanki bo lubię zabielaną.

Modyfikacje i różne wariacje wskazane.
Smacznego

PS
Dzisiejszą nową dostawę botwinki z działki jutro zrobię z odrobiną szczawiu ;) zobaczymy co wyjdzie.
MNIAM, już czuję ten smaczek...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz