Twoja wyszukiwarka

Wyniki wyszukania

1 grudnia 2011

SIS 761/762 w nowym Ubuntu 11.04/11.10 - kolejna wygrana bitwa

Dawno nie pisałem, ale mam zamiar pomału rozkręcić bloga. Na początek mam art na temat ulubionej konfliktowej karty SIS 761/762 i udanych bojach z ustawieniem rozdzielczości. Sprzętu tego dawno nie miałem na "tapecie", ponieważ miałem zakaz zbliżania się do Hasee i grzebanie w kompie przez żonę ;) (nie lubi zmian). Stery powinny działać na wszystkich sprzętach wyposażonych w tą kartę graficzną.
Ok przechodzę do rzeczy. Jak zwykle kroki są proste, jest ich kilka i nie ma żadnej filozofii aby uzyskać rozdzielczość 1280x800. Potrzebujemy łącza internetowego (można ściągnąć u kogoś), uprawnień root (administratora) i 5 minut wolnego czasu.

1. ściągamy sterowniki stąd.
2. po ściągnięciu rozpakowujemy plik
3. kopiujemy sis671_drv.so do /usr/lib/xorg/modules/drivers
4. kopiujemy xorg.conf do /etc/X11/
5. reboot, gdyby po reboocie nie działało w opcjach właściwości graficznych wybieramy odpowiednią rozdzielczość

Podobno sterowniki nie działają na systemach 64bit, ale nie mam możliwości tego przetestować. Tyle na tą chwilę. Jak znajdę trochę czasu coś napiszę.

2 komentarze:

  1. Niestety, po zainstalowaniu sterownika, system zawiesza się przy próbie odtwarzania filmu. Próbowałem na trzech odtwarzaczach, efekt taki sam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuje. Wszystko działa tak jak należy.

    OdpowiedzUsuń